Tuokko Sivuston tarkoitus on herättää keskustelua kansallisista ja henkisistä arvoista snellmanilaisessa hengessä.

Suomen brändi voitti

Taistelu Guggenhemista päättyi onneksi Suomen brändin voittoon. Jos hanke olisi toteutunut, helsinkiläiset veronmaksajat olisi pantu maksamaan ja rahoittamaan Guggenheim -brändiä ja tuomaan sille lisäarvoa uuden uljaan keskeisellä ja arvokkaalla paikalla olevan uuden museon myötä.

 

Nyt kun tilannne on ohi, kansalaisten ei pidä tuudittautua siihen, että "yön uhka karkoitettu on jo pois", vaan myöntyväisyysmiehet ja -puolueet ansaitsevat, eivät pelkästään historian, vaan myös kansalaisten tuomion tulevissa vaaleissa.

 

Guggenheimin tappio oli myös voitto Trumpille ja USA:n uudelle Helsingin suurlähettiläälle, joka pystyy nyt aloittamaan puhtaalta pöydältä. "Demokraattilähettillääthän" Vladimirovia törkeämmin puuttuivat Suomen sisäisiin asioihin ottamalla kantaa Guggenheimin puolesta.

 

Nyt kun toistaiseksi voitto on kotona ja Suomen 100-vuotisjuhlinta käynnistymässä, on suomalaisten kiinnitettävä vakavaa huomiota Suomi-brändin rakentamiseen. Aloitettava alusta eli autonomiasta, joka toi Suomen kansakunnaksi kansakuntien joukkoon. Erityisesti on mainittava Suomen ensimmäinen kenraalikuvernööri Yrjö Maunu (Georg Magnus) Sprengtporten jonka toiminta vapautti Suomen Ruotsin vallasta ja mahdollisti myöhemmin suomalaisen kultuurin elpymisen.

 

Onnea ja menestystä Suomelle tulevaisuuden taipaleella itsenäisyyspäivänä 2016. Tästä se voittoputki alkaa!

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

Toimituksen poiminnat